رواية جوزاه مؤجله الفصل التاسع و العشرون 29 بقلم دنيا ثروت -اخبار العالم

0 تعليق ارسل طباعة تبليغ حذف
تابعنا علي تليجرام

إذا أردت أن تقرأ الرواية كاملة الآن، انضم لقناتنا على تليجرام (من هنا)

رواية جوزاه مؤجله الفصل التاسع و العشرون 29 بقلم دنيا ثروت

البارت التاسع والعشرون

زين بيبعد عنها بصدمه :هتطلبي الطلاق ياريتال

ريتال بتمسك وشه بين ايدها :لو قعدت كل شويه تقولي انتي مضايقه وزعلانه انا همشي واسيبك

زين بيجذبها اكتر ليه :وانا مستحيل اسيبك تمشي

ريتال :انت عارف ان مهوسه بحب تملكك

زين بضحك :الله يرحم لما كنتي تقعدي تقوليلي لا يازين لا انت بتحبني حب تملك وانا مش بحب كدا كنت

ريتال :كنت مابحبهوش لكن كل مابتزعقلي دلوقتي وتتحكم بحس ان ليك وانك ليا وان برغم اي حاجه احنا واحد مش اتنين

زين :بحبك وبعشق تفكيرك

ريتال :اخص عليك يازين يعني مكنتش بتعشق تفكيري من بدري

زين وهو بيستنشق شعرها :يخربيت ريحه شعرك اللي كل شويه بتقتل’ني من جوا

ريتال : امممم يعني كدا عرفت نقطة ضعف زين الرجال

زين : انتي نقطه ضعفي ياريتال

ريتال : بجد يازين!!

زين : انا لو في يوم خسرتك اعرفي ان خسرت حياتي وان مش هعيش بعدد

ريتال مسكت ايديه بدموع : يعني مش هتتجوز بعدي يازين

زين :انتي عبيطة انا مستحيل افكر ان اتجوز بعدك مستحيل!!

صباح : مالك مستغرب لي شيل جث’تها عايزين نخلص منها

عثمان بصدمه :هي عملت اي عشان تقتلي’ها انتي عملتي اي يامتخلفه عملتي اي عملتي ايييي

صباح : اي اللي عملت اي انا عملت اللي شايفاه مناسب ومحدش ليه الحق ان يتحكم انا عايزة اي وشايفه اي

عثمان بزعيق : انتي متخلفه انتي كدا هتتسجن’يي

صباح : لا مش هتسجن عشان محدش هيعرف

عثمان : يعني اي انا مستحيل اسكت علي المهزله دي

صباح قرب عليه وبتمسك وشه بخبث : ياحبيبي لو فكرت تشتكي عليا فديوهاتنا علي السرير هتنتشر في العالم كله

عثمان زق ايديها يغضب : يعني اي انتي اي اللي بتقوليييه

صباح : ياحبيبي زي مانت سامع فديوهاتنا اللي علي السرير انا وانت هتتنشر وشوف بقا ساعتها يقولو اي علي عثمان مدير الشركة العظيم…!!!

بعد مرور ساعتين

عثمان وهو بيعيط بحرقه : خلتيني اعمل كدا لي عملناالك اي.

صباح وهو واقفه قدام الحفره اللي دفنو’ها بيها :انتو اللي عملتو كل حاجه كنتو بتعاملوني كأني خدمة عندكو

عثمان :احنا ولا مرة عاملناكي كدا

صباح بتمثيل بتقرب عليه وتنفط التراب من عليه :ياحبيبي هما الوحشين وخلاص صالح ما’ت وبرضو صفيه خلاص بقا انسي ولا كأن حاجه حصلت

عثمان :هبص ازاي في عين زين بعد كدا

صباح :ومين قال انك هتشوفو انت تحجزلنا علي اول طياره نسافر كام شهر ونرجع

عثمان :يعني اي

صباح : يعني زي مابقولك احنا نسافر شهرين نرجع نقوله صفيه مش لاقينها وهربت وهو هيصدق

عثمان :مش هعرف اعمل كدا في ابني

صباح بتهديد:امممم خلاص فكر عايز سمعتك تدمر ولا ياحرام زين يعيط دمعتين!!!

يعني اي انت متجوز اتجوزتني لي

شهاب : اي اللي اتجوزتك لي ماهو عشان حقوقي مش عشان سواد عيونك اكيد.

نيڤين:. طالما كدا طلقني وارتاح وخليني ارتاح

شهاب : انا مش عايز اشوف راحتك فاااهمه.

نيڤين: وعايز مني اييي

شهاب : هعوز منك حقوقي انتي تخرجي من هنا وهتشوفي انا عايز اي

ريتال انتي شفايفك دول مابيخلصوش ولا اي

ريتال : اممم عايزهم يخلصو وتبص لغيري يازين الرجال

زين بيبعد عنها فجأه ويقوم يلبس هدومه

ريتال حست بنغزه في قلبها ايدها كانت علي الملاية : انت قومت فجأه لي في اي يازين

زين وهو بيلبس ببرود : ورقه طلاقك هتوصلك الصبح….!

 

إذا أردت أن تقرأ الرواية كاملة الآن، انضم لقناتنا على تليجرام (من هنا)

إخترنا لك

أخبار ذات صلة

0 تعليق