للمتابعة اضغط هنا

"تبدل حالي العملي للأسوأ".. عفاف مصطفى ترد على عدم مشاركتها في الأعمال الفنية

0 تعليق ارسل طباعة تبليغ حذف
تابعنا علي تليجرام

عبرت الفنانة عفاف مصطفى عن حزنها الشديد من توقف حالها العملي وكشفت أنها لا تتهم أحدًا عن منعها حاليًا من المشاركة في أعمال فنية في موسم دراما رمضان 2025.

 

ونشرت عفاف مصطفي منشورا عبر صفحتها الرسمية "فيس بوك" وكتبت: "تليفونات جاتلي من صحفيين بيسألوني انتي عارفه السبب زي ما احنا عارفين ؟؟ .. بأرد  عالسؤال يعلم الله وحده وده حقيقي.

 

وتابعت: “لا أتهم أحد بأنه مانع لشغلي” ولكن حاليا  تبدل حالي العملي للأسوأ  فلم ادخل استديو  نهائي  بالحسابات والتواريخ الغير مغلوطة منذ  فتره معينة  محسومة بالورقة والقلم  وبقيت قاعدة حاليا  في الوقت اللي كنت دينامو شغل وكنت ارفض من المعروض أدوار لا تكون فعالة دراميا او اضافه لي".

c4329a2241.jpg

 

وأضافت: "لا أنكر عليكم اني لأول مرة في تاريخ شغلي  لم اعمل ولا عمل واحد في الاوف سيزن هذا العام  على غير العاده كالسنوات السابقة  وده اللي حرك تفكيري  اني قد أكون  مستبعدة وبرضه لا أتهم أحد وافترض في جميع الناس حسن النوايا  وسوف تتضح الأمور بعد انتهاء الموسم الدرامي لرمضان الجاي واللي بنتظره بحب  وشغف من السنه للسنه". 

 

واختتمت: “جايز اكون متسرعه لسه فيه أمل  جايز فيه أمل لكن عقلي رافض الاطمئنان نهائي لا اخفي عليكم يا أصدقائي كل فنان رهينة رنة تليفون”.

تعليق الفنانة عفاف مصطفى

وفي وقت سابق؛ علقت الفنانة عفاف مصطفى على تصريحات الفنان بيومي فؤاد بعد هجومه على الفنان محمد سلام، في موسم الرياض أثناء تقديمه عرض مسرحية زواج اصطناعي، بعد أن أعلن محمد سلام عن انسحابه من المسرحية ورفض المشاركة في موسم الرياض.

 

59924ecb9f.jpg

وهاجمت عفاف مصطفى الفنان بيومي فؤاد عقب تصريحاته التي أثارت الجدل في موسم الرياضي مساء أمس، وقالت عفاف مصطفى عبر حسابها الشخصي بموقع تبادل الصور والفيديوهات الإنستجرام.

 

وقالت: “يا راجل طالع تعيط وتشحتف وأنت شافط كل الأدوار اللي في السوق مش عاتق ولا سايب فرصة لزملائك الأكفاء اللي مش لاقيين شغل وبيوتهم تعبانة بتبكي وتمثل على السعوديين كمان ؟ هو أنت ناقصك فلوس؟".

f339b7b1cf.jpg

كشفت الفنانة عفاف مصطفى، كواليس خلافها مع أسرة الزعيم عادل إمام بسبب منعهم زيارتها لوالدهم.

وقالت عفاف، ببرنامج تفاصيل الذي تقدمه الإعلامية نهال طايل عبر قناة صدى البلد 2، إن الزعيم عادل إمام هو من قام بترشيحها لمسلسل أستاذ ورئيس قسم الذي عرض في عام 2011.

 

وتابعت: «أنا اتعودت أتواصل مع عادل إمام تلفونيا أو أروح اللوكيشن أسلم عليه وأباركله سواء كنت بشارك في العمل معاه أو لا ، وهو شخصية جميلة ولطيفة جدا وفوق الصورة اللي الناس بتتكلم عنها».

 

وأوضحت: الزعيم هو من رشحني لدور بمسلسل أستاذ ورئيس قسم، وكان دايما يقولي يا بت يا عفاف أنا محدش بيضحكني في أي لوكيشن زيك.

 

واستكملت: كان بيبقى مبسوط لما بكون قاعدة معاه، ودايما بحكيله أنا بعمل إيه.. لما بيكلمني ويلاقي صوتي مش كويس كان يقولي ابعتلك دكتور، وتاني يوم يتصل بيا يطمن عليا، هو حد ودود ومحترم رغم كونه قيمة وقامة فنية كبيرة ولكنه متواضع للغاية.

إخترنا لك

أخبار ذات صلة

0 تعليق